ניוזלטר
מערכת דיוור אלקטרוני | רשימות תפוצה

כללים לכתיבת ניוזלטר

ראשי >ניוזלטר>כתיבת ניוזלטר
כתיבת ניוזלטר איכותי דורש משמעת עצמית, הרצון המיידי שלנו הוא "להפציץ" את הניוזלטר בגרפיקה מוציאת עיניים ובהרבה מאמרים והאמת היא שבעצם כך מפיקים ניוזלטר מודפס (מגזין). אך ניוזלטר לדיוור אלקטרוני, זה שונה לחלוטין, הגולש הממוצע מקבל המון מיילים כל יום, הניוזלטר שלכם מתחרה על תשומת ליבו של הגולש, כאשר רוב הגולשים יתעלמו מהמיילים הארוכים.
 

רשימת הכללים לכתיבת ניוזלטר

 
צרו ניוזלטר קצר וקולע, הניוזלטר עצמו לא צריך לכלול מאמרים מלאים, כתוב כותרת ראשית ותקציר ואז קשרו לאתר שלכם, שם יוכל הלקוח למצוא את המאמר המלא, הרעיון הוא לתפוס את תשומת לבם של הגולשים עם פיסות מידע קטנות שקל להבין ולעכל.
 
כדאי להשתמש במינימום האפשרי של גרפיקה, מומלץ להתמקד במידע שימושי ופחות בעיצובים מרהיבים. האי מייל הוא לא מקום טוב לעיצובים מוגזמים, בין היתר מכיוון שאי מיילים לא תומכים בכל מיני עיצובים, מס' קטן של תמונות לצד הטקסט זה מעולה לצורך העניין, לא צריך יותר מזה. אם כמות התמונות מוגזמת לפעמים מערכות האי מייל יסננו את המייל ויסווגו אותו כספאם, דבר שאנחנו רוצים להימנע ממנו בכל מחיר. בנוסף רוב האי מיילים לא מאפשרים צפייה בתמונות כברירית מחדל ולכן חשוב שיהיה טקסט ולא תמונות.
 
היו עקביים וצרו תבנית סטנדרטית לכל הניוזלטרים שתשלחו מבחינת מס' המאמרים וכתיבתם. השתמשו באותם צבעים ואלמנטים גרפיים במיקומים קבועים בניוזלטר. כך תיצרו זהות לניוזלטר, כל הלקוחות שיקבלו את הניוזלטר יתחילו לזהות אותו מראש בגלל המראה הקבוע שלו, ובנוסף יתמצאו בתוך הניוזלטר בקלות שכן התבנית זהה. באופן זה, גם הסטטיסטיקה תהיה מאופיינת לניוזלטר בצורה אופטימלית ויהיה ניתן להסיק מסקנות יותר מדויקות.
 
מרבית הגולשים קוראים דבר ראשון את ראש האי מייל ואז מחליטים אם לסנן או לא, ולא טורחים לגלול למטה ולחפש תכנים, זאת אומרת שמה שיש בראש הניוזלטר זה מה שהגולשים יראו קודם. אם כל מה שהם יראו זה באנר, סביר להניח שהגולשים לא יקראו את הניוזלטר ולאט לאט גם לא יפתחו אותו. מומלץ לכלול את הכותרת של המאמרים בשטח זה, כמו כן שימו לב לרוחבו של הניוזלטר שצריך להיות מתחת ל700 פיקסלים כדי שיהיה מותאם גם למסכים קטנים יותר שסביר להניח שלחלק מהלקוחות עדיין יש.
 
צור תוכן עניינים לניוזלטר עם קישורי עוגן לכל מאמר, מה שיאפשר לגולשים לסרוק את כל התכנים בניזולטר במהרה ובצורה אפקטיבית, רוב הגולשים לא יקראו את כל הניזולטר וירצו להגיע למה שהכי מעניין אותם ספציפית, תוכן עניינים יאפשר להם לעשות כך.
 
דאגו שהתכנים יעברו אופטימיזציה למנועי חיפוש, באופן אידאלי כל ניוזלטר צריך לכלול בין 3-5 מאמרים, אל תשימו יותר מזה, מכיוון שזה יעמיס על הניוזלטר ויהיה מוגזם, אם יש לכם יותר מחמישה מאמרים תשמרו אותם לניוזלטר הבא.
 
השתמשו בקישורים בצורה נכונה, צרו קישורי עוגן, צרו קישורים למאמרים מהניוזלטר לאתר, שם ימצאו הקוראים את המאמר המלא. צרו קישורים עם מילות הנעה לפעולה כמו קרא עוד וכו'.
 
לבסוף מאוד חשוב לבדוק בדרכים שונות האם הניוזלטר תקין ורצוי לבדוק אותו מול מערכות אימייל שונות. אם לא תעשו את הבדיקה אולי תצטערו על כך, אך זה יהיה מאוחר מדי.
הוספת תגובה