ניוזלטר
מערכת דיוור אלקטרוני | רשימות תפוצה

פילוח שוק בדיוור אלקטרוני

ראשי >מדידות ומחקר>פילוח שוק בדיוור אלקטרוני

מהו פילוח שוק?

פילוח שוק הוא מושג מעולם השיווק, אשר נועד לעזור לנו לתכנן אסטרטגיה נכונה ויעילה לכל קבוצה. הסבא שלנו לא "יחפש" את אותו הדבר כמו הנכד שלו, מדובר בקבוצות גיל שונות, אולי מצב בריאותי שונה, ולכן צרכים ורצונות שונים, אותו הדבר בנוגע לנער בגיל ההתבגרות ואישה בהריון, ולכן חשוב לבצע פילוח שוק נכון.

אז למה מתייחסים כדי לבצע פילוח מדויק?

  • סוג הלקוח – הכוונה האם זהו צרכן פרטי, עסק או גוף ממשלתי.
  • דמוגרפי – חשיבות גבוהה לסעיף זה מדבר על גיל, דת, מין השכלה ועיסוק – לכל קבוצה תחומי ענין שונים וכו'.
  • גיאוגרפי – לזהות איזור מגורים, איזורי סחר, מדינה, עיר במיוחד אם בנוסף לארץ משווקים גם בחו"ל
  • פסיכו גראפי – מדבר על האישיות עצמה ועל הערכים והעמדות של האדם
  • התנהגותי – הרגלי רכישה ושימוש במוצרים
  • תועלתי – התועלת אשר הלקוח מקבל מהמוצר, האם זה נותן לי כבוד וחשיבות בחברה הופך אותי למקובל? האם זה נותן לי ביטחון? האם זהו משהו שחשוב למחייתי כמו אוכל?
לכל קבוצת פילוח שוק יש איזושהי תמונת פרופיל שאנחנו מתייגים לה, ובכך קל לנו יותר להחליט על אסטרטגיה שיווקית לאותה קבוצה, לפרסונה שניצור על פי הפילוח יש סרט חיים שאליו אנחנו פונים ובכך ניצור פעולה שיווקית טובה ויעילה לאותה קבוצת פילוח.

השימוש של קבוצות פילוח בדיוור אלקטרוני

בהקשר של דיוור אלקטרוני, אנחנו נרצה לעשות פילוח שוק לרשימות התפוצה שלנו. נניח שיש לנו רשימת תפוצה למועדון הלקוחות, ואנו שולחים באופן קבוע ניוזלטר המיועד למועדון לקוחות, אבל בעזרת פילוח יש לנו יכולת לקחת את זה צעד קדימה למקום הרבה יותר אישי ללקוח, לדוגמא נשים בהריון, נשואים טריים, יום הולדת וכו'. ככל שיהיה לנו יותר מידע כך נוכל לפנות ללקוחות שלנו באופן יותר פרטי ואישי, ולהציע להם מבצע או ברכה, הפעולה הפשוטה הזו תקרב אלינו את הלקוחות.
 
לפילוח שוק יש חשיבות גבוהה, שכן בכך אנחנו מייעלים את רשימות התפוצה שלנו ופונים באופן אישי ומיוחד ללקוחות שלנו. אחנו ניצור אצלם התרשמות חיובית של אכפתיות ובנוסף יהנו ממבצע מיוחד להם, לכן פילוח שוק הוא דבר שלא כדאי לפספס.
הוספת תגובה