ניוזלטר
מערכת דיוור אלקטרוני | רשימות תפוצה

מדידות ומחקר לדיוור אלקטרוני

ראשי >מדידות ומחקר>מדידות ומחקר לדיוור אלקטרוני

אז מה אנחנו רוצים למדוד?

בעיקרון אנחנו מודדים הכל וכמה שיותר, אך הנתונים הכי חשובים והכי עיקריים שעליהם אסביר הם:
  • יחס המרה
  • Click Through Rate (CTR)
  • Return On Investment (ROI)

יחס המרה

יחס המרה הוא היחס שבין מספר הגולשים שפתחו את ההודעה לבין הגולשים שביצעו פעולה שהגדרנו מראש – כניסה לאתר דרך הלינק, הרשמה, רכישת מוצר וכו'. באמצעות יחס המרה אנחנו מבינים עד כמה הניוזלטר או המסרון ששלחנו היו מוצלחים והחוק הוא שהצלחה ממחזרים. יחס המרה מראה לנו נתון של כמה משתלם לנו שליחת הניוזלטר, יש לציין שיחס המרה הוא מושג החל על המון דברים בעולם השיווק כולל פרסום של קמפיינים שעלותם גבוהה יותר מאשר שליחת ניוזלטר. יחס המרה חשוב למדידת ROI שעליו אסביר בהמשך.

Click Through Rate (CTR)

CTR הוא מספר החשיפות של מודעה או של ניזולטר, ביחס למספר הגולשים שלחצו על המודעה או פתחו את המייל. נתון זה מראה לנו עד כמה הכותרת של המייל שלנו היתה מושכת וגרמה ללקוח ללחוץ, גם כאן אנחנו נרצה לחזור על הצלחה לאחר הצלחה ולכן המדידה הזו חשובה. להבדיל מפרסום באינטרנט שזוכה להמון חשיפות, אך (יחסית) למעט קליקים, ממוצע הCTR הוא בין 0.1%-0.3%, בדיוור אלקטרוני אחנו נרצה CTR גבוה מכיוון שאנחנו שולחים לרשימות תפוצה מוגדרות מראש שעמלנו על פילוח שוק על מנת שהמקסימום לקוחות יפתחו את הניוזלטר. אם הCTR נמוך, נוכל להסיק מכך כל מיני מסקנות, ייתכן ויש ברשימת תפוצה משתמשים לא פעילים, או שאולי המייל לא מושך, אם יש משתמשים לא פעילים נוכל לשלוח הודעה אישית ולשאול האם מעוניינים להמשיך לקבל את הניוזלטר או להסיר אותם ובכל רשימות התפוצה שלנו יתעדכנו ויהיו איכותיות.
דוגמא לחישוב CTR: אם שלחתי מייל ל1000 אנשים ומתוכם פתחו אותו 500 זאת אומרת ש
500/1000=0.5 יש כאן CTR של 50%.

Return On Investment (ROI)

החזר על השקעה הוא בטח הנתון שהכי יעניין כל בעל עסק, בעצם זהו הנתון של כמה הרווחנו אחרי קיזוז הוצאות בין אם מדובר בפרסום הודעה במייל או פרסום באינטרנט. החישוב מתבצע לפי יחס המרה.
דרך היחס המרה אנחנו מקבלים נתון שעל כל 10 אנשים שפתחו מייל 1 מתוכם ביצע רכישה, זאת אומרת שיש לנו יחס המרה של 1:10 נניח שעל כל אדם שפתח את המייל אנחנו משלמים 5 שקלים והמוצר שלנו נמכר ב200 שקלים. זאת אומרת שהעלות היא 5*10=50 והנוסחה היא משמאל לימין:
(עלות-הכנסה)/עלות, ובדוגמא שלנו 200-50/50= 150/50=3 זאת אומרת שבדוגמא הנ"ל על כל 100 שקלים שנוציא נרוויח 300 שקלים בממוצע.

סיכום

המדידות חשובות ביותר להסקת מסקנות, שיפור ויעול השיווק, הגדלת מכירות ובכלל לדעת בכל רגע נתון איפה אנחנו עומדים. כדי לעשות תכנית עסקית אסטרטגית וטובה צריך לדעת מאיפה ולאיפה זורם הכסף. אל תמעיטו בערך המדידות. תעשו כמה שאתם יכולים, ותחקרו לעומקם של דברים וזה יתגמל אתכם בעתיד.
הוספת תגובה